vineri, 25 noiembrie 2011

Inelul bunicii

tată, îmi amintesc cum la naștere, 
în ochi mi se citea progeria
și surprinderea mamei rămasă cu pâinea în mână
atunci când ți-ai luat gena înapoi 

și ai plecat 

mamă, știu că în locul meu 

poate ți-ai fi dorit o rochie nouă de seară 
pe care să o împăturești ușor înainte de culcare

și un pachet de Eugenia
așa cum le făceau numai pe vremuri 


bunicule, te rog trimite mamei o sticlă de Tutti-Frutti 
s-ar fi mulțumit și cu mai puțin 

dacă n-ai fi ales războiul apoi pământul românesc 
de lângă strada Holtului 
unde părinții mei își fac acum casă de lemn


bunico, iartă-mă că nu am plâns deloc după tine
am inelul tău și al mamei pe deget

ce bine că ultima oară am fost inspirată 
să-ți spun că te iubesc

și să-l rog pe tata să-ți cumpere țigări 
pentru că eu uitasem
iar tu mi-ai spus că îți place haina mea în carouri

când ochii tăi mai zăreau doar umbre de alb și negru


bunico, știu de ce zâmbeai

pentru că la ultima întâlnire cu bunicul 
te-ai lăsat așteptată ca o domnișoară 

timp de patruzeci și trei de ani

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu